Projekt „Wspieraj lokalnie” realizowany jest przez Instytutut Wsparcia Organizacji Pozarządowych we współpracy z PITax.pl. Rozliczenie PIT.
Protokół z prac Zespołu ds. Budżetu Obywatelskiego na rok 2017
Zespół ds. Budżetu Obywatelskiego, w składzie:
Zgodnie z dyspozycją zawartą w § 5 ust. 9 Załącznika do uchwały nr XXII/209/16 Rady Miejskiej Cieszyna z dnia 19 maja 2016 r. w sprawie zasad i trybu przeprowadzenia konsultacji społecznych z mieszkańcami Cieszyna na temat części wydatków z budżetu miasta Cieszyna na 2017 rok, w dniach 12.01 i 23.01 br. odbyły się posiedzenia Zespołu, którego zadaniem było obliczenie i opracowanie wyników głosowania na propozycje projektów do Budżetu Obywatelskiego na 2017 rok.
Głosowanie odbyło się w dniach od 5 grudnia do 30 grudnia br. W głosowaniu mogli wziąć udział wyłącznie mieszkańcy Cieszyna. Głosowanie odbyło się w sposób zgodny z ogłoszeniem Burmistrza Miasta Cieszyna, w następujących formach:
W związku z tym na posiedzeniu Zespołu w dniu 12.01.16 r. została dostarczona zaplombowana urna do głosowania wraz z kartami złożonymi w głosowaniu. W głosowaniu korespondencyjnym żadna karta do głosowania nie wpłynęła. Zespół zliczył karty oddane do głosowania i ustalił, że łącznie złożono 945 kart. Zespół przyjął również do wiadomości informację, że w głosowaniu elektronicznym oddano 1.461 głosów.
Po ww. zliczeniu kart Zespół stwierdził, że 21 kart nie spełnia wymogów formalnych z uwagi na: brak wybrania projektu, niewpisania imienia i nazwiska, braku podania nr PESEL, brak podpisu.
W celu dalszej weryfikacji poprawności oddanych głosów Zespół postanowił przenieś numery PESEL z kart do głosowania do postaci elektronicznej w arkuszu kalkulacyjnym. Pracownicy Wydziału SRM przeprowadzili tę czynność w dniach od 13 do 20 stycznia br.
Na tym etapie zidentyfikowano jeszcze 2 głosy złożone na kartach do głosowania, na których nie było imienia i nazwiska lub podpisu oraz 3 karty z błędnym nr PESEL (niezgodnym z zasadami ich tworzenia).
Zestawienie numerów PESEL osób głosujących (zarówno w głosowaniu bezpośrednim, jak i w głosowaniu elektronicznym) Wydział SRM sprawdził w celu ich weryfikacji, czy głosujący nie oddał podwójnego (wielokrotnego) głosu.
W wyniku analizy nr PESEL stwierdzono, że 11 osób głosowało podwójnie, czyli 22 głosy są nieważne, w tym 8 głosów oddanych elektronicznie i 14 papierowo.
W dniu 23.01.2016 r. odbyło się drugie posiedzenie Zespołu. W oparciu o uzyskane wyniki analizy Wydziału SRM ustalono, które karty lub formularze elektroniczne są nieważne z powodu tego, że nie został wybrany projekt, Zespół również zidentyfikował podwójne głosy mieszkańców Cieszyna, uznając je za nieważne.
Na spotkaniu tym ustalono wynik weryfikacji i zestawiono wyniki głosowania w formie tabelarycznej.
Ostatecznie Zespół stwierdził, że w głosowaniu oddano:
Zespół ustalił, biorąc tylko pod uwagę ważne karty i formularze elektroniczne, liczbę głosów oddanych na każdy z projektów, które przestawia tabela załączona poniżej w pliku PDF lub na obrazach zamieszczonych na górze artykułu.
Pliki do pobrania | Rozmiar | Data | |
lista_projektow.pdf Lista projektów rekomendowanych do realizacji | 311.26 KB | 2017-01-30 12:28 | |
punktacja_projektow.pdf Liczba głosów oddanych na projekty | 1640.35 KB | 2017-01-30 14:14 | |
Ranking_projektow.pdf Ranking projektów według liczby głosów | 1732.24 KB | 2017-01-30 14:25 |
Urząd Miejski w Cieszynie
Rynek 1 tel. 33 4794 200 fax 33 4794 303 pon: 7:30-16:30 |