W związku z powołaniem 1 lipca przez Gminną Radę Działalności Pożytku Publicznego 3 brakujących jeszcze członków Zespołu ds. budżetu obywatelskiego Burmistrz Cieszyna Pan Ryszard Macura 2 lipca podpisał stosowne zarządzenie powołujące niniejszy zespół. Zarządzenie weszło w życie tego samego dnia.
Zespół ds. budżetu obywatelskiego, który składa się łącznie z 9 osób: 3 pracowników Urzędu Miejskiego, 3 radnych Rady Miejskiej oraz 3 członków Gminnej Rady Działalności Pożytku Publicznego, będzie działał zgodnie ze szczegółowym harmonogramem ustalonym w załączniku do zarządzenia, z którym w całości można zapoznać się w załączonym pliku PDF.
W skład zespołu weszli:
- Przewodniczący – pan Arkadiusz Skowroński, Naczelnik Wydziału Strategii i Rozwoju Miasta
- Wiceprzewodniczący – pan Łukasz Piszczek, podinspektor w Biurze Promocji, Informacji i Turystyki
- Sekretarz – pani Edyta Czarnecka, podinspektor w Wydziale Strategii i Rozwoju Miasta
- Członek – pan Czesław Banot, Radny Rady Miejskiej Cieszyna
- Członkini – pani Grażyna Pawlita, Radna Rady Miejskiej Cieszyna
- Członkini – pani Gabriela Staszkiewicz, Radna Rady Miejskiej Cieszyna
- Członkini – pani Joanna Wowrzeczka, Gminna Rada Działalności Pożytku Publicznego w Cieszynie
- Członek – pan Krzysztof Pszczółka, Gminna Rada Działalności Pożytku Publicznego w Cieszynie
- Członek – pan Mieczysław Prawdzik, Gminna Rada Działalności Pożytku Publicznego w Cieszynie,
Harmonogram Budżetu obywatelskiego:
- Kampania informacyjno-edukacyjna – od 22 czerwca 2015 r.
- Ogłoszenie przez Burmistrza Miasta naboru propozycji projektów – do 22 czerwca 2015 r.
- Składanie przez mieszkańców propozycji projektów – od 22 czerwca do 24 sierpnia 2015 r.
- Wstępna weryfikacja formalna propozycji projektów, opiniowanie propozycji projektów, sporządzenie opinii do propozycji każdego projektu, ostateczna weryfikacja propozycji projektów – do 28 września 2015 r.
- Opracowanie projektu Zarządzenia Burmistrza Miasta w/s terminu i sposobu głosowania na projekty oraz wzoru karty do głosowania – do 2 października 2015 r.
- Ogłoszenie przez Burmistrza Miasta głosowania na propozycje projektów – do 9 października 2015 r.
- Przyjmowanie głosów na projekty – od 12 do 19 października 2015 r.
- Opracowanie wyników głosowania, utworzenie listy rekomendowanych projektów i przedstawienie jej Burmistrzowi Miasta – do 13 listopada 2015 r.
- Ogłoszenie listy wybranych projektów – do 20 listopada 2015 r.