Projekt „Wspieraj lokalnie” realizowany jest przez Instytutut Wsparcia Organizacji Pozarządowych we współpracy z PITax.pl. Rozliczenie PIT.
Wymagane dokumenty:
Osoby ubiegające się o nabycie nieruchomości stanowiącej własność gminy na własność lub w użytkowanie wieczyste winny złożyć pisemny wniosek wskazując teren, którym są zainteresowane.
Etapy - czynności procedury (ogólny zarys):
Czynności poniżej opisane wiążą się jedynie z potrzebą działania ze strony obywatela lub podmiotu gospodarczego. Nie zawierają wszystkich pozostałych czynności administracyjnych i technicznych, które muszą zostać dokonane przez urzędników
Sprzedaż lub oddanie w użytkowanie wieczyste gruntów niezabudowanych: szczegółowych informacji udziela p. Danuta Sikora, pok. 6 (parter), tel. 33 4794 234.
Opłaty:
Od wniosku nie pobiera się opłat skarbowych.
Podstawa prawna:
Ustawa z dnia 21 sierpnia 1997r. o gospodarce nieruchomościami (t. j. Dz. U. z 2010 r. Nr 102, poz. 651, z późn. zm.) oraz rozporządzenie RM z dnia 14 września 2004r. w sprawie sposobu i trybu przeprowadzania przetargów oraz rokowań na zbycie nieruchomości (Dz. U. z 2004r. Nr 207, poz. 2108).
Termin i sposób załatwienia:
Obowiązujące przepisy nie przewidują wiążących terminów na załatwienie wniosku o zbycie lub ustanowienie użytkowania wieczystego na rzecz konkretnej osoby.
Tryb odwoławczy:
Wobec faktu, że sprawy zbywania nieruchomości są sprawami cywilno-prawnymi i do umowy dochodzi poprzez złożenie oświadczeń woli przez strony przed notariuszem, nie przewiduje się w tego typu sprawach trybu odwoławczego.
Uwagi:
Stanowiska odpowiedzialne za wykonanie czynności: Inspektor - Danuta Sikora
Urząd Miejski w Cieszynie
Rynek 1 tel. 33 4794 200 fax 33 4794 303 pon: 7:30-16:30 |